Monday, August 24, 2009

Ramadhan yg lalu

Ramadhan 2007..Pengalaman berpuasa dekat KL paling mencabar dalam hidup..kenangan berulang-alik semasa menaiki komuter daripada Kepong Sentral ke KL Sentral mmg tak akan aku lupakan sampai bila2..berebut2 masa nak naik train semasa peak hours sgt meletihkan..kalu korang jenis yg lemah-lembut dan tak pandai nak bertolak2 alamat berbuka puasa la dekat terminal KL Sentral tuh..masa bertolak-tolak nak naik train tuh, hampir kebanyakan orang jadi selfish..dalam erti kata lain mementingkan diri sendiri..iyerla, sapa yg tak nak balik cepatkan?...nak tunggu next train, huh tak sanggup rasanya..pape pn, sehingga blog ini ditulis perkhidmatan KTM Komuter masih lagi sangat teruk..aku respect pada mereka-mereka yg masih setia menggunakan perkhidmatannya sehingga ke hari ini..pape pn KL banyak mengajar aku erti kesabaran..

Kerja di USM, tahap kesabaran aku jadi nipis..aku pn xtahu kenapa..maybe because life isn't tough compare masa ddk dekat KL dulu..masa ddk KL dulu payah dan susah camne pn,aku masih boleh bersabar...tp since kerja dekat USM, hal-hal kecil pn boleh membuatkan aku hilang sabar..sikit2 nak marah..kdg2 tension bila pikir pasal kerja..padahal kerja tu xla seteruk mana pn..kalau balik Pahang plak, aku jadi malas..sgt2 malas..mungkin sebab dalam comfort zone kot, berada dalam zon selesa..

Aku harap sempena bulan Ramadhan ni dapat la mengubah sedikit sebanyak perkara2 negatif yang ada dlm diri aku ni.bukan best pn selalu marah2 ni, cepat dapat darah tinggi je nanti..

0 comments: