Saturday, August 22, 2009

Masak apa hari ini?

Hari ini, adalah hari pertama seluruh umat Islam di Malaysia berpuasa...so aku x ada buat apa-apa pn hari ni..asik melepak depan laptop je...pasni aku nak pergi masak...nak masak lauk ikan asam pedas..sedapnya...tapi xtahu la rasanya mcm mana, sbb masa bulan puasa payah sket nak merasa-rasa ni...nak beli kat bazaar Ramadhan cam malas...rasa cam x worth je..x berbaloi...selalu beli lauk kat bazaar Ramadhan selalunya mahal, pastu x best mana pn...kalu kita masak xsedap, kita puas hati...tp kalu beli kat bazaar x best,kita akan sakit hati...lagipun dah byk kali terkena..pape pn masakan rumah lah yang paling best..

Resipi aku selalunya pelik-pelik sikit, lain dari yang lain...dan selalunya lauk yg aku masak tu aku je yg ada selera nak makan...sebab tu aku serba-salah nak pelawa org makan lauk yg aku masak...nnti kena condemn...dan dah selalu sgt kena condemn pn..

Memasak ni memerlukan kreativiti...walapon kdg2 aku malas nak memasak, tp once aku dah ada kat depan kuali tuh, automatik mood tu akan datang dgn sendiriknya..bila lauk tu dah siap dimasak akan datang satu perasaan puas hati sbb akhirnya satu hidangan yg best telah berjaya dihasilkan..hihi

0 comments: