Sunday, June 21, 2009

Makan nasik lauk telur dan kicap..


Tadi balik keje aku makan nasik berlaukkan telur dan kicap...fuh mmg sedap..nak2 plak ngn kicap kipas udang yg masin tu..bagi aku la, mkn nasik dgn kicap dan telur lagi sedap dan puas daripada makan nasik dengan lauk yg aku xberapa nak ngam..habis licin sepinggan nasik..smlm aku masak ayam masak merah, tp xabis..ntahla xtaw nape, rasa cam xsedap je..ayam tu pn dah lama dlm peti..sambal tu plak makcik aku yg buat..rasa tawar semacam..aku pun rasa menyesal sbb buang2 je nasik yg xabis di makan tu..tp nak buat camne dah kat umahs sewa aku ni bukannya ada kucing dgn ayam pn, mcm dekat pekan tu..kalu dekat umah kat pekan, kalu nasik xabis campak je kat belakang umah,menderu-deru ayam dgn kucing dtg makan, so xder la rasa bersalah sgt..huhu..dpt pahala lg..

Cite pasal tempat keje..so far cam besa je la..bekerja dengan staf lelaki yg ramai aku pn xtaw la nak ckp senang ke susah..tp yg pasti dorang jenis yg xreti nak amik2 hati ni, nak terasa hati n what so ever..hari ni gaduh sok dah baik semula..bagi aku, time gurau boleh gurau, time keje kena serius...tp aku tgk dorang nye style ke,almost 24 hours nak main2 je..sgt leisure n no pressure at all..lantakla boss, student or lecturer nak bising2 pasal pc rosak ke, pasal wireless kiok ke, dorang pedulik apa...even profesor pn rely pada dorang kalu ada problem dgn pc, terutama kalu nak backup data atau pc ada virus..itu la gelagat technician dkt opis aku..kalu aku dok membebel dorang wat dek je..aku penat n letih btol la ngn dorang ni...terutama psal keje..lebih2 lagi time nak audit ISO..tensen je rasa..dulu pnah gak aku join bdk2 tu karaoke kat opis masa stay up kt opis masa wat preparation utk saat2 genting nk audit..sgt ntah apa2..lagi satu psal dorang ko beli la apa jua jenis makanan, tolak batu n kayu je confem licin, walopon ko xpnah pelawa dorang...tp okay la jenis cam tu, sbb aku jenis akan kecik hati kot kalu aku bawak makanan tp xde sapa nak makan..kalu boleh makan la byk2 pastu jgn lupa buat2 puji sedap..hihi

1 comments:

eiyta_ysp said...

terinagt masa kat shah alam dulu.umah kat seksyen 7 tue...ko kan tukang masak kitaorg...sampai skrang kalo duk sorang2 mesti teringat time2 kiter melantak nasik tiap2 mlm...best wo time tue...best giler....kalo beli nasik kerabu mesti teringat nasik kerabu pasar mlm seksyen 7...kiterkn pelanggan setia mck tue.....