Friday, June 26, 2009

Hari ini 26 Jun


Hari ini adalah hari membasuh sedunia..letih woo membasuh baju satu bakul penuh utk stok seminggu..dgn lenguh nya..dah la kena basuh tgn..bila la nak beli mesin basuh ni..lepas dah abis basuh sume baju dan bukan baju, rasa legaaa sgt..smp tunggu minggu depan plak kena berlenguh2 semula..




Dah abis membasuh sume aku online..mula2 rasa cam x percaya je iaitu Michael Jackson atau Jacko telah meninggal dunia..secara tiba2 je beliau telah diserang sakit jantung..aku bukak dlm forum, MJ dikhabarkan telah memeluk Islam dgn menggunakan nama Mikaeel..harap2 nye ia adalah berita yg sahih..sekurang2nya dia mati dlm Islam...pastu aku bukak Youtube, tgk ucapan abang MJ yg telah memeluk Islam..di akhir ucapan abang Jacko telah berkata 'May Allah bless him'...Al-Fatihah utk Mikaeel..ermm, rasa terharu sgt..syukur MJ telah diberi petunjuk dan hidayah di hujung hayatnya walaupun dia tidak dilahirkan sebagai seorang muslim..sebagai seorang insan yang telah dilahirkan sebagai seorang muslim aku rasa kita perlu sgt2 bersyukur dengan pemberian Allah SWT kepada kita...
Manusia2 seperti Jacko n Cat Steven telah melalui jalan yang cukup panjang hanya untuk mengenal Tuhannya iaitu Allah yg satu..pelbagai perkara yg mereka telah tempuhi sblm mendapat cahaya hidayah..jd mereka lebih menghargai nikmat Islam berbanding sesetengah org Islam sendiri..aku menasihatkan diri ku sendiri,agar jgn terpesong dlm melalui liku2 kehidupan yang terlalu mencabar ini (sgt menguji kesabaran dan perasaan sebenarnya)..semoga kita semua akan sentiasa berada di jalan yang lurus dan diredhaiNYA..Amiin..

0 comments: